شکلات 99%

- نظرات بسته بود تا به وبلاگ‌هایی که سرمی‌زنم بگویم: اینجا هیچ تکلیفی برای رفع کردن ندارند.
(هنوز هم گزاره برقرار است.)


+درضمن... وب زیبایی خودت داری و هف جدّ و آبائت. فمیدی؟ 😒

چطور نفهمیدم؟ چطوئر؟

جمعه, ۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹ ب.ظ

هر چیز که از اول در وجود تو بوده، هیچ‌کجای تلاش تو را شکل نمی‌دهد. اگر صبوری، اگر محیط، قدرت زجر دادن تو را ندارد، اگر مثبت‌نگری، اگر می‌توانی در آنِ واحد به خودکشی و خوشبختی فکر کنی، اگر نمی‌ترسی... .

حتی وقتی از کاری لذت می‌بری و همینطور تا عمقش شنا میکنی، این تلاش کردن نیس. تو فقط لذت بردی. و بیشتر لذت بردی، و بیشتر غرق شدی. چه بسا بیلی چیزی آن طرف‌ها باشد، کفَش را هم می‌کَنی که بیشتر جلو بروی. بیل هم نبود با دست‌هایت می‌کنی. و تا وقتی لذت می‌بری، تلاش نکردی!


واقعا حس می‌کنم هیچوقت برای هیچ چیز در زندگی تلاش نکرده‌ام. حتی برای ورزش،کوه،  سفر، دانشگاه، کتاب، یادگرفتن.

انگار همه چیز همینطور خودش آمده سراغم. یا پیام داده: بیا پایین، جلو درم!

 

شاید واقعا زمانش رسیده که بفهمم چه کارهای بدیهی که در جهان... بیخیال! در همین دور و بر خودم ریخته، و من هیچوقت نفهمیدم، که هیچوقت انجامشان نداده‌ام.

شاید هم همه‌ی این‌ها حرف مفت است. و اصلا در وجودم بوده که از مسیر و مقصد و همه چیز لذت ببرم و نیازی به این لوس‌های اینستاگرام نداشته‌ام که برایم پست‌های انگیزشی و بدیهیات بعضا جفنگ بگذارند و من هم تصدق سر و دمشان بروم که چقدر دارم ازشان چیز یاد می‌گیرم و نگاهم به زندگی عوض می‌شود و چه آدم عمیقی هستید شما و این‌ها!

 واقعا این همه آدم  معمولی و معمولی‌تر در یک جا، چطور نمی‌توانند همدیگر را تشخیص دهند؟!

  • ۹۷/۰۸/۲۵
  • morealess ..

نظرات  (۸)

  • آسـوکـآ آآ
  • ولی یه پیج تو اینستاگرام خیلی رو من اثر مثبت گذاشته.
    پاسخ:
    حالا اون یه پیج رو که من نمی‌دونم چیه. درحالت کلی گفتم.
    حرفم چیز دیگس‌

    +کدوم پیج؟ 😁
    + البته من مدت‌های مدیده ندارم اکانت، بعضی پیجا رو با مرورگر دنبال میکنم.
  • مصطفا موسوی
  • والا من به عقب که نگاه میکنم میبینم برای چیزهایی که ازشون لذت نمی بردم بیشتر تلاش کردم تا برای علاقه هام! یه جور رباط که سعی کرده توی مسیر از پیش تعیین شده ی موفقیت قدم برداره و الانم مث سگ پشیمونه!
    پاسخ:
    دور از جان!
     پس شما واقعا تلااااش کردی😁
  • جناب منزوی
  •  خیلی کار بود که انجام ندادم الان هم دستم بهشون نمیرسه
    پاسخ:
    بپرید. یا از نردبون استفاده کنید.

    + جدای از مزاح... به نظرم در مورد این کارا باید ببینیم آیا واقعا هنوزم می‌خوایم بهشون برسیم یا نه؟ هنوز همونقدر؟ هنوز به همون شکل؟
    اگر هنوز نسبت بهشون متمایلیم، اصلا به انجام دادن یا چطور انجام دادنشون فکر می‌کنیم یا نه؟ 
    من خودم در مورد بعضی چیزا وقتی عمیق فکر کردم، دیدم اون چیزی که واقعا الان دوست دارم دیگه اصن اونی نیس که  تا حالا فکر می‌کردم دوست دارم! بعد ممکنه خیلیم دست‌یافتنی باشه اتفاقا‌.
  • جناب منزوی
  • ممنونم :)
    مایل هستم بهش برسم
    پاسخ:
    حدس می‌زدم این جوابو بدید. و با خودتون بگید؛ بچه تو نمی‌خواد به من بکی چکار کن، چکار نکن. آره؟😁
    برعکسش جالبترم میشه.وقتی  تو وجودت خشم و بی صبری و تنبلی لونه کرده باشه از بچگی.تغییر دادن ایناست که جربزه میخواد.منم یبار تجربش کردم.البته از نوع منفیش رو.از بچگی عادت به خواب زیاد نداشتم و این یه موهبت بزرگ بود. ولی تونستم با همت خودم به یه خرس قطبی تبدیل بشم!!من معنای شکر نعمتم:|
    پاسخ:
    دقییییقا. آفرین. برعکس کردنش واقعا تلاش محسوب میشه.

    + حالا سوال من اینجاست: برای خرس قطبی شدن تلاش کردید؟! یا اتفاقیه که افتاد؟ یا دیدید بیشتریا اینطورن، خواستید مثل بقیه باشید؟ یا چی؟
    تحت تأثیر خونواده باید بوده باشه بیشتر.چون یادمه مثلا روزای تعطیل از ۷صبح بیدار میشدم و همه خواب بودن.خب حوصله ی منم سر میرفت و سر و صدا راه مینداختم یا تلویزیون روشن میکردم یا حتی در پاره ای از اوقات میرفتم بقیه رو بیدار میکردم که اهای.بسه دیگه.چقدر میخوابید. بعد همه شاکی میشدن که چرا این وقت صبح بیدار میشی.ظهرا هم داستان همین بود.عادت نداشتم بخوابم و موجب عذاب دیگران میشدممنم گفتم حتما اشتباه میکنم که نمیخوابم بعد دیگه تصمیم گرفتم بخوابم.این عادتا هم چون لذت بخشن خیلی راحت میچسبن بهت و ولت نمیکنن.برعکس اون یکیا که با یک دو سه هم نمیچسبن.
    پاسخ:
    اه چه بد. حیف شده واقعا. خییلی عادت خوبی بوده.
    من الان دیگه واقعا شده جزءِ فانتزیامه که عادت کنم، هر روز -از جمله روزای تعطیل- صبح زود از خواب بیدار بشم.
    البته خب به خاطر شرایط الانم هی داره خوابم کمتر میشه، ولی هنوز خیلی تا حد مطلوب فاصله دارم و عادت نشده. شما هم حتما می‌تونی باز به دوران طلاییت برگردی (:
  • جناب منزوی
  • نه بابا این چه حرفیه :)
    پاسخ:
    کار از محکم کاری عیب نمی‌کنه. احتمالش بود به هرحال ((: گفتمش که اگه اینطور فکر کردید خیالتون راحت بشه (=
  • جناب منزوی
  • خیالت راحت :)
    پاسخ:
    (:

    ارسال نظر

    تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.